SELAMAT DATANG DI WEBSITE SMP NEGERI 2 SAMBONG, KAB. BLORA, JAWA TENGAH

Rabu, 15 Juli 2020

CHECKING FOR UNDERSTANDING | MATERI BAHASA INGGRIS KELAS 8

Penjelasan Expression of Understanding Bahasa Inggris SMP Kelas 


Materi Bahasa Inggris Kelas 8 Semester I setelah Asking for Attention, yang kedua adalah Checking for Understanding. Checking for undertanding adalah ungkapan atau ekspresi yang digunakan untuk mengecek pemahaman seseorang atau lawan bicara kita mengenai apa yang kita sampaikan kepadanya. Respon yang diberikan bisa positif (paham) atau negatif (tidak paham).

1. Showing Understanding
    (Menunjukan Pemahaman)
    - I understand what you are saying.
      (Saya mengerti apa yang kamu ucapkan.)
    - I know what you mean.
      (Saya tahu maksudmu.)
    - I know what you are talking.
      (Saya tahu apa yang kamu bicarakan.)
    - I understand.
      (Saya mengerti.)
    - I see.
      (Saya tahu.)
    - I get it.
      (Saya memahaminya.)
    - I know.
      (Saya tahu.)
2. Expressing Lack of Understanding
    (Mengungkapkan Kurangnya Pemahaman)
    - I don't get it.
      (Saya tidak paham.)
    - I don't follow you.
      (Saya tidak sepaham denganmu.)
    - I'm not sure I get your point.
      (Saya tidak yakin saya memahamimu.)
    - I'm sorry, I don't understand.
      (Maafkan saya, saya tidak mengerti.)
    - What do you mean?
      (Apa maksud kamu?)
    - I'm not following you.
      (Saya tidak sepaham denganmu.)

3. Checking for Understanding
    (Mengecek Pemahaman)
    - Do you understand?
      (Apakah kamu mengerti?)
    - Do you know what I mean?
      (Apakah kamu tahu maksud saya?)
    - Do you get the point?
      (Apakah kamu pha itu?)
    - Do you understand what I'm saying?
      (Apakah kamu mengerti apa yang saya katakan?)
    - Do you follow me?
      (Apakah kamu sepaham dengan saya?)
    - Any questions?
      (Apakah ada pertanyaan?)
    - Is it clear?
      (Apakah itu jelas?)

Contoh Dialog:

Dialogue 1
Mr. Shidqi: We will make an advertisement today. Do you understand?
Students: Yes, Sir.
Mr. Shidqi: What did I say?
Students: We will make an advertisement, sir.

Dialogue 2

Mother: Dear, can you help me to cook fish?
Tiara: Yes, Mom
Mother: Will you buy me some fish in the market, first?
Tiara: Okay, Mom. I will go there by a motorcycle
Mother: All right. And please don’t forget to buy ginger at Mak Sumi’s shop. Do you know what I   
              mean, dear?
Tiara: I don’t quite follow you, Mom.
Mother: please don’t forget to buy ginger at Mak Sumi’s shop Okay, be careful   dear.
Tiara: thank you Mom. I’ll go now.

Berikut adalah contoh latihan soal untuk dialog 2 (Mother and Tiara)

Question for exercise (Dialogue 2)
1.How many persons are there in the dialogue 2?
2.Where does the conversation take place?
3.What does Tiara’s mother want Tiara to do?
4.Where will Tiara buy fish?
5.How do Tiara go to the market?
6.Does her mother want her to buy anything else?
7.Where should Tiara buy ginger?
8.What does her mother say to check whether Tiara understands or not?
9.And what is Tiara’s response ?
10.Do you think that she is happy to go to market?

Complete the dialogues using the words in the box!

a. No, I don’t
b. I see
c. Do you undertand?
d. Any question
e. Please pay attention?
 

Dialogue 1
Mr. Musto: We will make an greeting card.  . . .(1)
Students: Yes, Sir

Dialogue 2
Rissa: Do you understand the homework?
Nisa:  . . . . (2) How about you?
Rissa: Yes, I do.

Dialogue 3
Teacher: Ok . . . . (3) I will describe what the simple past tense is. Simple past is used to talk about finished actions that happened at a spesific time in the past.
Students:  . . . . (4)
Teacher:  .  .  .  . (5)
Bima: Please explain the example of simple past tense, Sir.
Teacher: All right.

ANAK-ANAK UNTUK SETIAP PELAJARAN BAHASA INGGRIS, SOAL DIKERJAKAN DI BUKU TUGAS ( KHUSUS BUKU TUGAS UNTUK BAHASA INGGRIS) .  BUKU TUGAS DIKUMPULKAN BESOK KALO KEGIATAN PEMBELAJARAN DI SEKOLAH SUDAH DI MULAI.
SELAMAT MENGERJAKAN.






















Tidak ada komentar:

Posting Komentar